Vardagsridning och träning

axelinaackie.blogg.se / 04 Juli, 2014 - 12:48 / Allmänt

När jag trimmar har jag alltid någon som hjälper mig. Eller ja, antingen hjälper mamma eller så hjälper pappa mig. Anledningen att jag nästan aldrig trimmar själv är att jag har så fruktansvärt dåligt tålamod så om någon inte står och ger mig instruktioner och säger hur jag ska göra om det uppstår ett problem så slutar det med att jag ger upp. Inte alltid, ibland kan till och med jag klara ut problemen på egen hand, men om jag är minsta lilla hungrig, känner minsta lilla stress eller är minsta lilla irriterad på någonting är det bäst för alla om mamma eller pappa hjälper mig. 
Haha nu låter det som att jag har ADHD och inte har någon självdiciplin över huvudtaget men riktigt så är det inte. ;) Men tror ni fattar vinkeln iallafall! 
 
Sedan finns det en till anledning att jag aldrig trimmar själv och det är att jag inte riktigt vet när det känns bra och när det känns dåligt. Det kan räcka med att Antonia säger: "Vad fin han såg ut när du travade av" så blir jag mycket nöjdare med avtravningen. Kanska lite luddig förklaring, men jag vill ha någon som kan konstatera när det ser bra ut och när det ser dåligt ut helt enkelt! 
 
Hade varit spännande att få höra hur ni har det när ni trimmar hemma! Har ni en tränare som ni rider för en gång i veckan? Rider ni för lite olika personer? Har ni det som jag, kunniga föräldrar som kan hjälpa till lite oftare eller hur gör ni? hade varit jätte kul att få höra! :)
 


Postat av: Anonym

brukar du rapa?

Svar: HAHAHAH! Ärligt nej, är ingen "rapare" alls! ;-)
None None

2014-07-04 @ 14:03:24
Postat av: Annie Berggren

det är ju väldigt bra att ha någon på marken när man rider, då skapar man inte olater lika lätt heller :) jag rider alltför sällan med någons bevakning, och oftast blir jag bara sur när tex. mamma säger vad som är "dåligt" haha.

Svar: Precis, blir ofta så när man rider själv att man rider efter ryggmärgen även om det i vissa fall är fel.
Haha en klassiker, dock kan jag inte bli sur på min mamma för då får jag ingen hjälp mer... ;)
None None

2014-07-04 @ 18:09:06
Postat av: Anonym

Jag brukar hoppa en gång i veckan och sen så får min häst vila en gång och så rids hon ut lite då och då och sen så trimmar jag vanligt i paddocken eller managen, när jag trimmar vanligt så brukar jag oftast inte ha någon som hjälper mig men ibland så händer det att jag rider samtidigt med min syster och då säger hon ju saker och så och sen så tränar jag för en dressyrtränare ibland haha :)

2014-07-04 @ 22:59:36


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: