Vilka rundor!

axelinaackie.blogg.se / 19 Juli, 2014 - 14:14 / Allmänt

Polo trivs verkligen på Strömstads tävlingsplats. Jag har gjort 4 starter där med honom (3 förra året) och har vunnit 2 av dom och blivit andra placerad i en. 

Idag gjorde vi en riktigt bra runda i grunden, det kändes så himla enkelt, han hoppade super och allt flöt på galant. Vi kom i mål felfria och tror att detta är en utav våra bästa rundor! 
Eftersom att bedömningen var A.1.a var det en liten paus innan omhoppningen. Han fick samla energi i värmen och ladda om. Gjorde en lika bra omhoppning där allt flöt på precis lika bra, första gången jag red snabbt på Polo och det gick ju faktiskt bra! Ännu en felfri runda och det ledde till vinst! Grattis Cajsa också, är extra glad att du höll våran deal. 😏 

Valde att inte starta MsvA'n för att när jag gick vidare till omhoppningen blev det ju som att hoppa 2 rundor. Att då hoppa ytterligare en klass som dessutom är 130cm kändes inte riktigt schysst mot Polo. + att det var 28 grader ute vilket inte gör det enklare precis! Så det sparar vi till en annan gång och så länge glädjer jag mig åt dagens grymma prestationer, både från mig och Polisen! :D

Måste också inflika att jag hade mitt äppelgröna RG schabrak på honom, sist jag hade det vann vi också. ;) fast jag tror inte på skrock men ändå !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: