Detta tycker jag

axelinaackie.blogg.se / 17 Mars, 2014 - 19:45 / Allmänt

Tänkte skriva ett blogginlägg som kan vara intressant för er som inte är hästintresserade och som läser min blogg. Om det ens finns någon, haha! 
Men jag tänkte iallafall att det kan vara kul med lite variation på min blogg, ibland kan det ju bli lite mycket häst eftersom att mitt liv bara handlar om häst. :)
Tänkte faktiskt skriva om kläder, inte ridkläder utan vanliga kläder.
Först och främst tycker jag inte att man ska se billig ut. Och med detta menar jag inte att man bara ska ha märkeskläder och MarcJacobs smycken. Jag menar att det inte är så classy (enligt mig) att klä sig i fejk-primes, sina tightaste jeans, ett vitt linne från HM och sin urtvättade juicy kofta som är lite för liten. 
 
Jag personligen har mycket märkeskläder för att jag tycker att de är bekvämare, har bättre kvalitet och mycket snyggare. Jag bryr mig inte jätte mycket om hur jag ser ut egentligen, men så som jag är, tar jag hellre på mig gant skjortan och ralphlauren tröjan och struntar i sminket än att jag har mindre fina kläder och lägger 40 minuter på mitt ansikte.
Och när vi ändå kom in på smink kan jag ju dela med mig av mina åsikter på den fronten också!
Jag tycket helt klart att det är finast när sminket ser så naturligt ut som möjligt. Ser man en person som ser naturligt, fint sminkad ut så tänker jag att hon ser bra ut. Men om jag ser en person med jätte mycket smink tänker jag inte att hon ser bra ut, då tänker jag bara att hon såg fint sminkad ut. Och man vill ju hellre se naturligt fin ut än att man bara har en fin sminkning. 
 
Sedan tycker jag också att det är fel att man framstår som snobbig och bortskämd när man har mycket märkeskläder. Är man intresserad och tycker att det är värt att lägga pengar på kläder är det ju upp till en själv om man vill göra det.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: