Ryttareliten...

axelinaackie.blogg.se / 12 Mars, 2014 - 07:04 / Allmänt

...började ju igår. Jag tycker att det första avsnittet var väldigt bra och intressant. Man fick en reminder om hur tuff denna sporten verkligen är, hur rent ut sagt ledsen man blir när man får motgångar men också hur mycket de få stunderna då allt stämmer är värda. 
Tycker att det är roligast att följa Lisen och Peder men lite trist att de bara tagit med folk som har så mycket pengar inom familjen. 
Lotta (hette dressyrryttaren så?) kändes lite snobbig. Hennes pappa flög till Falsterbo i sitt privat-jet för att kolla på hästen han ägde och för att köpa lite presenter till sin dotter typ, haha. + att hon hade jätte jobbig röst, kanske inget hon kunde hjälpa menmen. ;)
Jag tycker att det blev mer intressant också när Zetterman berättade om deras situation med Royne. Att de behövde sälja sina topphästar för att få allt att gå runt när Royne flyttade från gården och hur jobbigt det är att inte ha tillräckligt bra hästmaterial. 

Det ska iallafall bli riktigt kul att fortsätta följa serien!




Postat av: Sofie

Fin blogg!

Svar: tack!
None None

2014-03-12 @ 19:19:12
URL: http://sofiefalk.blogg.se
Postat av: Linda Andersson

Vi tyckte lite lika här hemma :P att hon mest verkar vara en riktigt bortskämd snorunge där pappa köper allting! .. Sambon min reagerade ordentligt på det å han är inte hästintresserad :P

Svar: jamen precis. :)
None None

2014-03-12 @ 19:34:09
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Postat av: Nikolina

visst hon är lite bortskämd, men hur många är inte de i denna sport??! Sen är hon en riktigt ödmjuk person i verkligheten, en av de snällaste dressyrmänniskorna jag träffat och även jobbat för. och ja, tråkigt att många fått den synen av henne nu, då jag vet av ren fakta att hon inte är så.

Svar: Håller med dig på den punkten att bortskämd-het är inte det som saknas i denna sporten precis…Och det var lite fel av mig att döma henne efter att ha sett henne i tv i 20 minuter, faktiskt! :)
None None

2014-03-12 @ 19:35:48
URL: http://mittlivsomnp.blogg.se
Postat av: nikolina

jo, men jag förstår dig ändå, för om inte jag hade känt henne, hade jag säkert sett henne på ett annat sätt. och jag håller med dig också såklart, bortskämd-het, finns de för mycket av i denna sport, men jag önskar man fått veta mer om deras bakgrund, hur mycket de ändå fått lov att slita för att komma dit dom är idag lixom, framgång kräver viljan, inte bara pengar ändå..

Svar: Ja det blir ju väldigt ytligt när man bara får se hur de har det nu och inte någonting om deras bakgrund. :)
None None

2014-03-12 @ 22:32:47
URL: http://mittlivsomnp.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: