Flyinge Future cup

axelinaackie.blogg.se / 25 Maj, 2014 - 22:50 / Allmänt

Kom fram till tävlingsplatsen på fredag eftermiddag där det var typ 35 grader och helt vindstilla. Tänk er då hur äckligt kvavt och varmt det var inne i de svarta tältstallen! Fans dock inte så mycket att göra åt det så det var bara att se glad ut. ;-)
 
Hoppade Polo först en L.A på fredagen. Fick 4 fel i grunden och 0 fel i omhoppningen (var bedömningen "totalfel") Det var våran första tävling på länge så jag är rätt nöjd ändå. 
Bosse fick även han gå en L.A som uppvärmningsklass. Han var jätte pigg och fick inte riktigt hejd på honom, kom lite fort mot en oxer som han rev i grunden. Fick 4 fel i grunden och 0 i omhoppningen med honom också. Den klassen var inte så viktig utan mer till för att han skulle rasta av sig. 
Hoppade därefter en MsvB med Bosse och han var jätte lugn och fin! Hoppade riktigt fina språng och klarade alla 15 språng felfritt och vi vann den klassen! Blev därmed kvalade till både MsvA och SM. Inte för att jag bryr mig att jag kvalade till SM nu när det är så patetiska regler...
 
Kom inte till hotellet förrän kvart över 10. Hade köpt med massa choklad till rummet som för övrigt var väldigt fint! Bjöd in Clara till mitt rum (vi bodde dörr mot dörr) och så kollade vi på filmen Kalle och chokladfabriken medan vi åt massa choklad - haha! Hade en trevlig kväll och en lika trevlig frukost på lördagsmorgonen då hotellfrukosten bjöd på mycket gott!
 
Hoppade en L.A med Polo igen i lördags. Rev första hindret och felfritt resten. Red en lugn runda eftersom att jag hade rivit. Nöjd men väldigt typiskt att riva första... 
Bosse fick hoppa ridsportponnycup. Han hoppade lika bra som dagen innan men jag red inte lika bra vilket resulterade i att 2 bommar föll. Båda var mitt fel för att jag bromsade allderles för mycket. 
men är så glad över att Bosse hoppade så fint, utan teknikskydden och utan öronproppar! :)
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: