Gymnasium

axelinaackie.blogg.se / 17 Maj, 2014 - 07:49 / Allmänt

Q:
kan inte du skriva om gymnasiumet du ska gå? vilken linje och sånt. Varför också! skulle varit intressant. kommer du komma in tror du
 

A: 
Jo visst kan jag det!
Jag kommer att söka till hallands ridgymnasium som ligger inte alls långt bort från där jag bor. Är inte 100 på hur det funkar med ämnerna och så men jag har för mig att jag ska läsa till något ämne för att det ska bli högskoleförberedande. 
Jag ska gå den så kallade "elitsatsningen" eller NIU som det egentligen heter. Den enda skillnaden är att man rider en extra träning i veckan och ska ha tävlat lite högre för att komma in. Tror jag iallafall. 
Anledningen att jag vill gå där är till största delen att det inte är så höga krav, så om jag är lika flitig som jag är nu i skolan kommer jag få muy bien betyg. Ett C på Nova där jag går nu motsvarar ett B på det gymnasiet ungefär. 
(Det enda posetiva med Nova är att vi elever blivit så härdade av alla stenhårda krav och tusenmiljoner läxor så gymnasiet kommer kännas mycket enklare)
 
Sedan kommer det bli mycket roligare att göra skolarbetet eftersom att det mesta handlar om hästar och man kan ha ridkläder hela dagen. Drömmen ju ;-)
Tror absolut att jag kommer in. Jag har skapliga betyg nu och det är mot förmodan som jag sänker mig i alla ämnen. ;)
 


Postat av: isabell

Menar du Sveriges ridgymnasium i Kungsbacka? För isåfall har jag också sökt dit:))

Svar: Vad kul! Men är du 98a eller 99a?
None None

2014-05-17 @ 09:03:35
URL: http://nattstad.se/rebeccaoisabell
Postat av: isabell

Jag är 98a

2014-05-17 @ 12:00:48
URL: http://nattstad.se/rebeccaoisabell
Postat av: Anonym

Men du måste väll göra en riduttagningen också?

Svar: yesbox. :)
None None

2014-05-17 @ 16:34:45


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: