some snacks

axelinaackie.blogg.se / 08 Oktober, 2014 - 10:35 / Allmänt

 
 
 
 
 
Detta har jag gjort vid ett par tillfällen och det är väldigt gott samtidigt som det är nyttigt! (beroende på hur mycket socker du strör över) ;-) För ni visste väl att socker inte är bra för kroppen? Inte för tänderna heller! Det försämrar ditt immunförsvar, gör att blodsockernivån blir ojämn och ditt humör blir väldigt dalande. 
Haha skämta, men jag kunde hålla mig serri väldigt länge. 
 
Nu kan jag förklara lite mer ingående hur man gör. 
Först tar du så många äpplen du tror att du kommer äta. När bilderna ovan togs gjorde jag till två personer, vill ju inte att ni ska tro att jag slukar 3 äpplen själv!
Skölj, skala och skär i skapligt tunna skivor, eller som man sa förr; "äppelbåtar". 
Smält en jädra massa smör i en stekpanna och när smöret börjat bubbla lägger du på äpplerna. Stek dom tills de fått en yta och ser lite stekta ut. Men innan du lägger skivorna på en tallrik så häller du massa kanel och rör runt i stekpannan. Ta mer kanel än du tror, smaken försvinner lätt när äpplena är varma. 
 
När skivorna sedan ligger på tallriken kan du strö över socker så blir dom extra goda! Woilah
 
(Nu när jag skrev hur man gör insåg jag att det inte var så nyttigt ändå...) Men det är gott iallafall!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: