MIN JULAFTON

axelinaackie.blogg.se / 13 December, 2011 - 18:02 / Allmänt

Jag tänkte berätta hur min jul ser ut! Du får jätte gärna kommentera om du gör något särskillt roligt på julafton!



På julaftonsmorgonen så brukar vi först gå upp typ 9. elller jag vet inte. men på morgonen iaf. OJJJ, jag glömde ju att säga: Varje jul så är vi ju i norrland. I en liten stad som heter skelefteå. Hela min släkt bor där.
Sen så går vi den långa rundan som kallas stora bäckänget (tror jag) Japp där pulsar vi i snön.

Sen ca kl 1-2 eller nåt så åker alla hem till min uncle och hans fru.
(Nu gäller det att du är hajj på vad alla relatives heter på engelska!) Där brukar vi börja med att kolla på donald duck.

Sen äter vi middag. Julmat förstårs. Några korvar brukar jag få i mig. En och annan potatis oxå.

Sen så kommer tomten och vi öppnar alla paket. xd

Justdet! vi brukar även göra påsleken! Det är när man har en papperspåse, och ska fånga den med munnen och man måste stå på ett ben. Sen så klipper man av påsen efter hand.


som sagt: Om du gör nåt kul på julafton, skriv gärna det då! :)

/Axelina


Postat av: Elin

Vi ska fira jul här hemma med släkten, med massa julmat och mys :D

2011-12-13 @ 21:04:22
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: