2 saker jag stör mig på.

axelinaackie.blogg.se / 19 December, 2012 - 15:00 / Allmänt

På tok för höga priser innom hästvärlden
 
Har ni någon gång tänkt på att 2000 kr är väldgt mycket pengar. Men ska man köpa ett märkesträns så är 2000 kr helt plötsligt inte tillräckligt. Att märken som animo, dyon, JW, men framför allt kingsland har lyckats så bra, är inte det kostigt? Att dem kan sätta så höga priser, och VARENDA hästmänniska köper dessa sakerna. Jag tror inte att jag har sett en ända människa som håller på med hästar frukter, som inte har något i kingsland. Ett träns för 3500 och ett schabrak för över 1000 kr, hjälmar för 15 000 som i själva verket kostade 1 fjärdedel av pengarna när dem tillverkades, om ens det. Och på grund av allt detta, har jag själv tappat bilden av pengarnas värde typ. Förr (låter som att jag är typ 50 +) men iallafall. Då tyckte jag att 100 kr var väldigt mycket. Och det tycker jag verkligen inte nu. 

Alla klämkäcka tjejer som jobbar i affärer....
 
Om man går in i en affär för att titta (som man oftast gör) så kommer det nästan alltid fram en tjej med sitt blonda hår och sin extermt ljusa röst och berättar om nåt special erbjudande dem har eller något liknande. Och då kännder man sig typ otrevlig när man bara säger okej eller nåt. 
Och jag fattar inte om dem gör till sin röst eller om alla pratar så. Har ni hört dem prata på espresso house? klämkäcka.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: