blogglek, inlägg 21

axelinaackie.blogg.se / 24 December, 2012 - 10:00 / Allmänt

45. Har du några andra djur ? Berätta om dom
Jag har 1 hund som heter Olle. Han fyller 6 år den 21 Januari, eller så var det den 10 onde, jag är inte säker... ;-) Han är världens snällsate och roligaste hund. 
 
Sen har jag 2 katter som bor hos mamma, lillen och Uno heter dem, finurliga namn va? ;-) Dem bor ute i stallet eller hos grannen. Jag har ingen bild på dem tyvärr . 

46. Hur är din häst att rida ? (jag berättar hur dem ör att rida hemma på backen, inte att hoppa)
 
Cleo: Mycket bra! Hon är så som en häst ska vara. Eller asså det jag menar är att hon är väldigt mycket på tyyertygeln som mamma&pappa tjatar på mig att hästarna måste vara hela tiden. Jag tycker att det är väldigt roligt att rida henne hemma faktiskt! Hon är hästen jag sparar till sist förutom Potter då. ;-) Hon är lagom pigg, personligen gillar jag pigga hästar, temperamentet som Wendy hade älskar jag, hon var så pigg att hon hoppade fram! haha ;-) 
Hon kan bli lite stark ibland, därför varierar jag bett. Jag sätter på den mjuka pelhamstången ca 1 gång i veckan och dem resterande dagarna rider jag på vanligt 3-delat bett. 
 
Polo: Han kan bli väldigt stark. Jag har inte riktigt klarlagt vilket bett jag ska andvända på honom när jag rider hemma. På tävling och när jag hoppar ska jag helt klart ha vanligt 3-delat bett. Han blir väldigt känslig och inte alls stark när man hoppar. Det är väldigt konstigt att han blir som en annan häst när man hoppar! 
Så när jag rider hemma är han väldigt känslig för skänkeln och stark, jag tycker att gummipessoat fungerade bäst hittills. På det går han väldigt bra förutom att han tar inte riktigt stöd. Så något bett som är lite snällare än pessoa, men skarpare än ett vanligt tränsbett då han fortförande är väldigt stor för mig och det är lite svårt att hoppa åt honom. ;-)
 
Ralle: Ralle är riktigt chill. Han går inte på tygeln och det kommer han nog aldrig att göra. Eftersom att han har bott på Irland i hela sitt liv så kräver jag heller inte att han ska omvandla sig till en dressyrponny. Och heftersom att han lyssnar fantastiskt bra på gas och broms och är väldigt känslig och inte stark alls så spelar det ingen roll om han knölar in nacken eller inte. Jag har ett vanligt tränsbett på Ralle som funkar utmärkt. 
 
Potter: Potter är alltid lika fin, han är min barbiehäst. Jag har typ inget speciellt att berätta. Han kan alla små partytrix som finns när det gäller rörelser, allt förutom piaff & passage, men vi jobbar på det! xd Jag har ett mjukt gummipelham på honom, och han älskar det bettet! Vi har alltid haft ett vanligt tränsbett på honom, men han har alltid varit jätte hackig i handen. Och när jag provade gummistången på honom första gången så var det en fantastisk känsla! Så det bettet är ultimat för honom. 
 
skönheten själv ;-)
 
 
 


Postat av: Annie Berggren

Nej jag dör, ÖRONEN! :D Hahha!

God Jul Ackie! :D

2012-12-24 @ 11:56:06
URL: http://ponnyteamets.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: