Dagen

axelinaackie.blogg.se / 08 December, 2012 - 16:24 / Allmänt


Idag så fick Ralle motionera sig själv i paddocken, klickade några riktigt söta bilder på honom som ni ser nedan. Ralle är exakt som en hund. Igår när han också hade varit i paddocken och jag skulle ta in honom så låtsades jag att han var en hund. så jag ropade: Kom då Ralle, ja kom då! och då kom han i FULL fräs!
 
Sedan tog jag mig samman, tog på mig lite extra strumpor och gick ut och red på Cleo. Jag satte på den mjuka pelhamstången.
Och nu under en period ska jag rida över upphöjda bommar med Cleo varje dag. För er som inte visste det så blir Cleo jätte spänd så fort man rider över en bom. Och hon KAN verkligen inte skritta över en bom, då gör hon väldens hopp eller så stannar hon och ställer sig på bakbenen. Och hon kan inte fortsätta såhär om hon ska få följa med på tävlingar. ;-) Så hon får helt enkelt vänja sig vid bommar och låga hinder.
 
Dagens ridpass med Cleo gick till såhär:
först red jag fram lite, då var hon väldigt fin, jag krävde inte så mycket av henne eftersom att detta var 2a gången jag red henne på 5 veckor. Sedan red jag över en bom som låg på 20 cm. (är så stolt att jag klarade det! ;-)) Hon gjorde 50% lugna språng och dem andra 50 procenten så stannade hon/hoppade spänt. Men jag är ändå nöjd med dagens ridpass då hon brukar vara mycket värre! :)
 
IKVÄLL KOMMER DET UT BILDER HÄR PÅ BLOGGEN PÅ MIN NYA j**** JAG KÖPTE IGÅR, MISSA INTE DET!


Postat av: Elin

Fina bilder!:)

2012-12-08 @ 19:45:30
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: