hejhejhej

axelinaackie.blogg.se / 13 Februari, 2012 - 10:18 / Allmänt

Okeyy, Första träningen, altså i lördags. Då låg det 3 bommar på kortsidan, en kombination, ett lydnardshinder och en oxer om jag minns rätt...
Det viktigase var att hästen alltid skulle runda sig runt skänkeln och flytta sig för skänkeln! Ända sedan Ralle kom så har jag tränat på att han ska flytta sig för skänkeln så det var han riktigt bra på! :) Övningen var en liten bana där man skulle vara petnoga med vägarna. Det var en riktigt nyttig övning för Ralle då han gärna sneddar lite i svängarna.
Han busade lite när jag red fram för att han inte kan galoppera efter någon, han vill bara vara först hela tiden... ;)
Igår så hoppade vi lite mera. Det var en svår teknisk bana där man var tvungen att hålla rytmen för att få galoppsprången att passa in. Det svåra för vissa var att en linje stod precis vid väggen och hästar har oftast svårt att hoppa vid väggen. Ralle brydde sig dock inte! ;))
Ralle var riktigt bra, han bjöd mycket mer än vanligt och när jag red fram var han riktigt fin!
ojojoj, Så snygg du är Anton!
/Axelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: