rubrik!

axelinaackie.blogg.se / 03 Mars, 2012 - 21:28 / Allmänt


Läste om att endel tycker att det är enkelt för mig eftersom jag har fina ponnysar mm mm.. Jag har inte tänkt så mycket på det förut......
Det är väl så att man jämför sig med de som har det bättre hela tiden, och det finns ju alltid de som har finare hästar, saker, kläder osv osv....... Det är svårt att vara nöjd med det man faktiskt har....... Förra året blev Potter en C ponny..... Jag hade längtat ihjäl mig för att få ta över honom efter Antonia..... Att rida honom som en av de finaste B ponnysarna i Sverige,,,,,,, Så blev han CCCCCCC ppppoooonnnnnnyyyy men han är ju ändå den fina fina ponny han är, han kan ju inte rå för att han blev några milimeter för stor......
Men klart att jag surade....
jag tänkte rida msv B SM osv osv osv men nu rider jag LA på världens minsta (men sötaste C ponny) Men hur ska man tänka egentligen då????? Ska jag sura över att han blev en C ponny och för att jag inte kommer att kunna rida SM på honom eller ska jag vara glad över att han är min och söt och fin och kan hoppa LA... Jag tycker inte att jag har så dyra ponnysar.... Men det beror ju alltid på vad man jämför med..... Potter kostade 60 000 det är ju jättemycket pengar men så klart att det finns de ponnysar som är dyrare och även billigare...
Om jag fick en "färdig" ponny som gjort allt och vunnit allt kanske det skulle vara kul en stund men sedan skulle jag kanske tänka att nu MÅSTE jag fortsätta att vinna...
Jag tycker att det är bäst om man kan känna att man har en ponny som fungerar om man gör rätt så att man lär sig att rida på ett bra sätt... som kan vinna om man gör rätt men inte vinner om man gör fel...
“Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful.”
/Axelina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: