blir det bättre, om det låter bättre?

axelinaackie.blogg.se / 10 September, 2012 - 13:00 / Allmänt

När man klickar in på olika bloggar, nu menar jag absolut inte alla, men ganska många, så ser man hur folk vill att det ska LÅTA bra om det man skriver. Att man inte skriver den konkreta sanningen, utan skriver det som om man lever the perfect life och allt är perfa! Men igentligen så är det inte så.
Jag kan ge ett exempel som jag har sett många gånger. Och det är när VISSA skriver: Släppte in "bamse" i sin box, han fick på sig mys-täcket och jag gossade med honom, vi myste och han fick äta morötter. När den igentligen riktiga situationen är: "Bamse" gick in och åt lunch, han fick en halv morot och hade ett täcke på sig. lixom, vad är grejen? Att folk ska bli inspirerade? att göra andra avundsjuka? knappast...! Men det är väl klart, alternativ 1 låter ju mycket bättre, men ändå. Man kan ju istället göra något bra av sanningen! 
 
missing GP-ponnyn! <3 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: