Dagens ridpass.

axelinaackie.blogg.se / 27 September, 2012 - 22:13 / Allmänt

Idag red jag Potter och Jack (antons D-ponny) 
Anton red Cleo och det gick fjasko! Tänk er att rida på en flamingo, ungefär så var hon... xd Sen försökte hon äta upp sina öronproppar också, scoore? ;-)
 
Men i alla fall..! Potter red jag först, han var mycket bättre än vad jag trodde! I början var han över pigg! pep och hade sig, sparkade och bockade och gjorde små gulliga skutt. THE TYPICAL POTTER. Men sen när han hade fått trava lite så lugnade han sig och blev riktigt fin! Till och med i höger varv var han fin! Kunde öka galoppen utan att kicka med bakbenen och kunde samla sig med en bra och stabil galopp! :-)
 
Sen red jag på Jack-Chack! Och det gick kanoners! Jag hoppade först över ett ynka-pytte-fjutte-milli litet hinder. Tränade på min avståndsbedömning, att jag skulle komma rätt hela tiden och så. Det funkade bra! Jag fick till det för det mesta iallafall. Sen hoppade jag ett annat räcke en gång som var 1m. Och Jack var jätte duktig hela tiden! Sen började det regna och både jag och Jack tycket att det var lika bra att gå in ! ;)
 
 
 
 
as grym!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: