GP-PONNYN - det roligaste jag gjort... <3

axelinaackie.blogg.se / 10 September, 2012 - 17:51 / Allmänt

Tänkte skriva ner lite om när jag var med i GP-ponnyn, framförallt berätta att det var det roligaste jag gjort! Man var värsta famous i en vecka, hade 80 händelser på FB varje gång jag loggade in, varav 50 som hade skrivit i min logg. Helt sjukt. 
 
Jag började med att vara med i kval 1 som gick i kungsbacka. Det var 60 starter varav 10 gick till semifinal. Jag hade då Ralle och jag kan inte minnas att jag var nervös iallafall. Ralle gör sin grej lixom. Det är inte så mycket att ändra på. Vi gjorde en okej runda. Inget wow men det räckte till en 7a plats. Jag blev jätte glad minns jag. Att jag gick vidare till semifinalen! 
 
 
 
Efter en lång väntan var det äntligen dags för semifinalen! Den gick i Billdal. Jag hade Potter i semin då Ralle hade kolik känningar dagen innan, och ville inte utsätta honom för att tävla då. Jag vet ju att Potter kunde bli lite vild, som han alltid är på tävlingar. Så det jag koncentrerade mig mest på var att han skulle lyda mig, lyssna, lyssna och lyssna. Var ganska nervös när jag gick in på banan den här gången. Hela läktaren var proppfull. Jag gjorde en bra runda tycker jag själv, allt flöt jätte bra och efter min runda gick jag upp i ledning! Jag hade en väldigt tidig start, så det var en nervös väntan under hela klassen. Jag satt och kollade på alla andra och såg hur den ena efter den andra gjorde fina rundor. Men fortförande låg jag i ledning. Jag vann semifinalen! Måste bara flika in att även Antonia vann semifinalen året innan! ;)
Jag visste inte innan hur roligt det skulle vara, att åka in till scandinavium innan jag fick uppleva det. 
Direkt efter klassen samlades alla finalister i ett rum och pratade lite om lördagen och så. Vi blev bjudna på världens snyggaste och godaste tårta jag någonsin skådat!
 
Samma kväll som semifinalen gick fick vi åka till scandinavium och rida där. Miljöträning så att alla ponnysarna fick se sig omkring. Det var en mäktig känsla att rida in på banan. Och även om vi var 10 st som red där inne så var det inte ens trångt. lite bilder från när vi fick rida där: 



Redan på onsdagen så var den intervju med Jessica almenäs i scandinaviums huvud kontor. Hon ställde några enkla frågor som man skulle svara på och som skulle visas på jumbotronen precis innan våran start på lördagen. Den onsdagen fick vi även gå ner och kolla i själva arenan när ryttarna som skulle tävla dem stora hoppningarna red. Bland annat så var Rolf-göran bengtsson där och red på självaste Ninja la silla! Han stannade så vi fick ta massor av kort. 
 
 
Lördagen var inne och det var dags för Final! På morgonen fick potter massor av hästskötare, hela han var dränkt i potatis mjöl så att han skulle vara vit och fin! Vi åkte in ganska tidigt, ca kl 9. Väl framme fick vi parkera innomhus under tak, lasta av och göra iordning. jag red fram och Potter kändes fin, men lite tittig. När vi fick gå banan var det jätte mörkt och man hade väldigt många ögon på sig då hela läktaren var full. 
 
Banan var väldigt enkel, och ni kan ju fatta hur glad jag blev när vi fick red på att det var ROLF-GÖRAN BENGTSSON som var stildommare! 
Jag hade start nummer 8. Näst näst sist altså. Men det gick ganska snabbt och till slut var det min tur. Att komma in på arenan var ett av dem starkaste minnerna. Alla applåderade och jag började skratta.... haha! Och jag var faktiskt inte alls nervös för att komma in i scandinavium. Det var bara ROLIGT! Dem spelade upp min intervju som jag hade gjort på onsdagen uppe på den stora jumbotronen. Och jag kollade upp på mig själv, haha! 
 
 
Potter var väldigt spänd, men vi fick till en hyfsad runda och felfritt! :)




JAG FICK NÄST HÖGST POÄNG AV ROLF-GÖRAN BENGTSSON! Men desvärre så har vi aldrig kommit så bra överrens med den andra dommaren, så jag fcik inte så bra poäng av honom, det var samma med Antonia förra året. ;-) Jag slutade på en 5te plats. Ärovarvet var GALET.... haha! Så stark som Potter var där har han nog aldrig varit... ;) 
 
 
När ärovarvet var slut fick någon hästskötare ta ponnyn direkt och åka hem med den. Vi ryttare fick gå upp i
VIP - rummet och prata lite, vi blev intervjuade för olika tidningar, fick mat men sist men inte minst, Vi fick ta hur mycket godis, bakelse, brownis, dricka och allt sånt som vi ville! Vi fick även ett VIP-BAND, med det menas att man fick kvara ÖVERALLT i hela scandinavium uder hela lördagen. 
 
Alla som kommer till finalen framöver, ta vara på tiden, du kommer att sakna den otroligt mycket när den är slut....<3
 
 
 


Postat av: Wilma Glans <3

Det var jätte kul att läsa ! Kul att du la ner så mycket tid på att skriva, riktigt rligt var det ! Skulle va kul om du gjorde fler sånna någon gång, du är så duktig !!!:D Kram

2012-09-10 @ 20:56:21
URL: http://wilmaglans.blogg.se
Postat av: Emma

Gud så bra inlägg! Kul när dem är långa och saftiga!

2012-09-10 @ 23:18:29


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: