Haj chapparall

axelinaackie.blogg.se / 19 April, 2013 - 22:39 /

Började min stalldag med att rida ut en Skogstur på Polo. Travade och galopperade mycket och han var pigg och glad. Red till hästsjön som jag kallar det och han var inte så förtjust att gå ner i sjön... Han är ingen sjöhäst med andra ord!
Sedan hårdtrimmade jag Ralfis i manegen. Han var verkligen underbar i vänster varav. Lite motsträvig till höger, men helt okej i det varvet också. Galopperade mycket så att han skulle få göra sig av med lite energi, så det var i slutet det gick som bäst. Blev ingen hoppning idag då paddocken fortfarande var blöt. Men vi har byggt fram en riktig bana så det blir på söndag jag hoppa istället!
Sedan gick jag in och åt middag, lövbiff med rättika-gratäng, mycket gott!
Siste man var Cleo. Började med att rida i manegen, men kom på att jag inte kan vara där inne och fega. (vill helst inte rida henne i paddocken då hon bara blir spänd som en gitarrsträng och stark som ett tåglok) Men idag red jag iallafall i paddocken och det gick inte alls bra till en början, men i mitten och i slutet gick det bra. Kände att jag verkligen fick igenom henne då hon inte alls var spänd i slutet.

Håller på att ladda upp Antonias svar del 2 & 3, men det går i snigelfart...





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: