Im alive!

axelinaackie.blogg.se / 18 April, 2013 - 20:57 / Allmänt

Har överleft hela denna dystra torsdagen med regn. Tycker att jag ska få en tapperhetsmedalj för att jag inte drunknade i allt vatten:
 
Slutade 3 som sagt men Antonia slutade tidigare än vanligt idag så jag var hemma redan halv 4! Då traskade jag ut och red ut en tur på Cleo. Det gick bra, finns inte så mycket att säga förutom att hon blev rädd för en polack en gång. Lite roligt faktiskt. 
 
Sedan ställde jag in Cleo och tog ut Ralle på 5 minuter! Behöver ni lite snabbhets tips så läser ni nedan:
-Borsta inte så mycket
-Strunta i skydden om hästen inte behöver det
-Prata inte med någon när du ska skynda dig.
 
Ralle trimmade jag i 20 min i ridhuset och sedan red jag ut en tur. I ridhuset var han fin i vänster varv, men lite stel till höger. Men det blev bättre i slutet. Sedan när jag red ut gick det till såhär: (förbered er på något kul, men jag var inte så glad när jag red hem ska ni veta.)
Jag skrittade glatt till min fantastiska galoppväg som jag hittat helt själv. Både jag och Ralle var på bra humör då vi båda älskar att galoppera på grusvägar. Vi red ner till vägens slut och galopperade upp. Allt flöt på och Ralle var jätte glad. Sedan vände jag och skulle göra samma procedur igen. Skrittade glatt ner, vände och galopperade upp. Men när jag var halvvägs hörde jag en äcklig röst långt bort i fjärran. Jag var tvungen att bromsa min glada häst och kolla bakåt. Då står där en bitter, skabbig tant och ropade något efter mig. Men eftersom att det blåste så mycket hörde jag inte riktigt vad tanten sa. Men jag tror att hon sa något i stil med: Du får INTE rida på den här vägen!
Jag svarade "okej" och red hem. Men jag ångrade mig sååå mycket att jag inte sa såhär: 
-Får jag fråga frun om det är du som äger vägen? Sedan skulle jag sagt:
-Och om det är hovspåren du gnäller på så försvinner dem när det regnar. Och regn har vi gott om här i Väst-Sverige, inte sant? 
 
Var VÄLDIGT sur när jag skrittade hem.
 
btw, Polo gick på bandet i 25 minuter idag. Han traskade på friskt! Imorgon ska jag börja rida på honom. Sedan var jag ute och sprang idag också! Hurtigt värre!
 
 


Postat av: Annika

Fin häst :)

2013-04-19 @ 15:02:27
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Ellen

Fin bild!:)

2013-04-19 @ 15:04:57
URL: http://akerberg.blogg.se
Postat av: Rebecka

Haha så är det alltid! Man kommer på smarta svar EFTER man skulle sagt dom xD

2013-04-19 @ 15:17:34
URL: http://reforid.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: