Påväg in till ghs!

axelinaackie.blogg.se / 26 April, 2013 - 17:49 /

Är på ett riktigt shopping humör, tänkte förut att jag skulle unna alla mina hästar något fint, men med närmare eftertanke kom jag på att det ända dem blir glada för är godis... ;-) så på den fronten är vi ganska lika!

Red bara Ralle som sagt, hoppade honom idag. Och det är nånting som låser sig. Har varit rädd för att hoppa oxrar ända sedan jag gick omkull, eller när jag gick omkull första gången var det inte så farligt, men efter 2a gången har jag börjat bli osäker när jag styr mot en oxer. Så fort jag galopperar mot en oxer får jag flashbacks från när jag gick omkull. Det är verkligen hemskt, och så fort jag ser att jag inte ligger perfekt drar jag i tyglarna i panik. Och det är klart att när jag drar i tyglarna så stannar Ralle. Han stannade 1 gång och då ramlade jag av, slog mig inte men jag blev bara så arg på mig själv för att jag red så himla dåligt. Tycker så synd om Ralle. Hoppade upp och hoppade en bana vilket gick jätte bra. Men jag fattar bara inte vad mitt problem är eftersom att jag kommer alltid alltid rätt på räcken och dem kan jag hoppa hur höga som helst, men så fort det blir en oxer ser jag inget avstånd och allt blir bara pannkaka.
Skönt att jag kunde avsluta bra iallafall, Fina, fina Ralle <3



Postat av: Annie Berggren

Usch, hade också rädsla för oxrar efter att jag o Dessy hade stannat på vartenda oxer på en tävling. Låg jag fel styrde jag undan och fick sånt otroligt dåligt självförtroende efteråt.. :(

2013-04-26 @ 23:25:17
URL: http://ponnyteamets.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: