transportskydd eller inte?

axelinaackie.blogg.se / 16 April, 2013 - 11:46 / Allmänt

Känner att jag sa imot mig själv lite grann. Skrev ju för ett tag sen att vi aldrig använder transportskydd på våra hästar. Faktum är att det förekommer mer skador med transportskydd än utan. Dem sitter ofta dåligt och kasar ner. Eller det vet egentligen inte jag eftersom att jag aldrig ens har ägt ett par transportskydd. ;-) 
 
Men ni såg kanske på bilderna jag lade ut innan jag skulle åka till Beligen att Polo hade 4 lindade ben. Och saken är den att när vi åker långa resor (när vi åker under flera dagar, om man åker i 5 timmar te.x räknas det inte som en lång resa) då lindar vi alltid hästarnas ben. Tycker att lindor är mycket bättre än transportskydd. Känns som att det är bekvämare för hästen och säkrare på något vis. 
 
Summa summarum - jätte långa resor - lindade ben. Korta resor - fria ben.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: