Schema!

axelinaackie.blogg.se / 06 Augusti, 2013 - 11:41 / Allmänt

Jag älskar att skriva scheman, det är kul att planera och strukturera upp saker. 
 

M Å N D A G:
Polo - trimmades
Cleo - reds ut
Ralle - reds ut
 
T I S D A G:
Polo - Trimmas 
Cleo - Trimmas
Ralle - provridas, alltså hoppas
 
O N S D A G:
Polo - Markarbete (småhinder)
Cleo - Markarbete (småhinder)
Ralle - uteritt
 
T O R S D A G:
Polo - uteritt
Cleo - trimmas
Ralle - trimmas
 
F R E D A G: 
Polo - trimmas i 20 min, sedan skritta ut
Cleo - powerwalk/skrittrunda 1 timme.
Ralle - uteritt
 
L Ö R D A G: 
Polo - tävling, en MsvB
Cleo - tävling, en MsvB
Ralle - trimmas
 
S Ö N D A G:
Polo - uteritt
Cleo - uteritt
Ralle - uteritt
 
Som ni ser vilar inte mina hästar någon dag. Det känns bara slappt och onödigt att låta hästen vila. Jag räknar uteritter som vila, det är inte direkt så ansträngande för hästen, bara roligt! Om man tänker att man rider ca 40 minuter på en dag, alltså står hästen bara i hagen/boxen dom resterande 23 timmarna och 20 minutrarna. Ska man då skita i att rida nästa dag så att hästen står utan att röra sig ytterligare 24 timmar?
 
Det är bara när det är skola mina hästar vilar (när mamma tvingar mig att vara hemma ovh göra läxor) ^^
 
 


Postat av: Johanna

Håller verkligen med dig om vilodagarna! Det är onödigt om man ändå har tiden!

2013-08-06 @ 12:05:32
URL: http://finanora.blogg.se
Postat av: Tilda

Sv; Kul att du också ska till Uddevalla!
Många mölndalare som ska dit ju! Riktigt kul :D

2013-08-06 @ 13:39:49
URL: http://tildaedin.webblogg.se
Postat av: Sandra

Vad är det för skillnad på markarbete och trimning enligt dig ? :)

2013-08-06 @ 15:12:27


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: