Utvärdering av dagens ridpass!

axelinaackie.blogg.se / 15 Augusti, 2013 - 22:33 / Allmänt

Jag trimmade Cleo i ridhuset idag samtidigt som Antonia red Bosse. Och jag red efter henne hela tiden och gjorde exakt samma övningar som henne, men jag höll mig på avstånd så hon inte skulle misstänka något, hahaha, jag är ju för rolig! 
Eftersom att jag har sån dålig fantasi när jag rider var det ett vinnande koncept. Hon var fin i början, travade fram länge och galopperade därefter länge. Hade en lite högre galopp och lät henne verkligen galoppera på så att hon kom igång. Eller rättare sagt: Antonia lät Bosse galoppera i ett lite högre tempo och jag härmade henne. 
 
Gjorde mycket galoppombyten vilket min prinsessa är pro på. Tog sen en liten skrittpaus och efter skrittpausen blev hon jätte fin, hennes svaga sida är när hon ska samla galoppen. Då brukar hon ta upp huvudet och trav-galoppera men idag sänkte hon sig och galopperade som aldrig förr! TILL OCH MED I HÖGER VARV! Och vet ni vad hon gjorde mer? Hon kunde trava normalt över en bom. Det har hon inte gjort på sisådär 3 år. Hon har blitt helt crazybananas och antingen inte velat gå över, gjort världens pantersprång eller fått panik. Men idag travade hon över så fint så!
Nu tycker jag att vi ger Cleo en stor applåd!
 
Det finns inte så mycket att säga om Polos ridpass egentligen, började med att trava honom 10 minuter i paddocken bara för att jag inte ville åka till en tävling med vetenskapen om att det senaste trimpasset gick åt helvette. Han var iallafall fin idag, satt fast lite till vänster men det brukar han göra så ingen big deal. Han var mycket fin till höger iallafall!
Sedan skrittade jag ut i en timme, han var jätte snäll som alltid! :D
JÄVLAR vad söt han var här! Helt ny-rakad på huvudet och världens flufflugg. Hans lugg har blivit tunnare det sista, typ som om någon har dratt i den... Men den fär fortfarande fluffig! Jag säger inte detta bara för att han är min häst, men Polo är nog den sötaste ponnyn jag har skådat...!
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: