stilhoppning på SM

axelinaackie.blogg.se / 17 December, 2013 - 07:01 / Allmänt

Jag har inte tänkt så mycket på vad jag tycker om denna debatten, har mest läst om andras åsikter.
 
Jag vill börja med att säga att jag tycker att stilhoppning är roligt då jag  alltid får väldigt bra poäng. Har startat 5 stilhoppningar, vunnit två, kommit 3a i två och 5a i en. Jag tror att anledningen till att jag gillar stilhoppning är för att det alltid går bra för mig, inte för att det ska vara någon slags utvecklande metod för ponnyryttare. 
 
Och att då ha stilhoppning bara på SM'et som vissa anser som världens största tävlig och många redan är jätte nervösa kanske inte är så smart. Därimot skulle det vara ett smart upplägg om man kanske kvalade till SM i stilhoppning.
Om det nu är viktigt att få in stilhoppning i systemet skulle det varit bra om det på varje tävling kunde finnas ett stilpris där man inte tog hänsyn till felen. Det behöver nödvändigtvis inte vara ett jätte känd ryttare som ska vara stildommare utan det kan vara vem som helst, exempelvis speakern. Detta ska dock inte vara avgörande i vem som får hoppa SM utan mer som en kul grej att det ska finnas ett stilpris på varje tävling. 
Om man då kanske rider en jätte fin runda men får ett nedslag har man ändå chansen att vinna stilpriset på den tävlingen.
 
Så sammanfattsvis vet jag inte om jag tycker att det är bra eller dåligt med stilhoppning på SM, kanske skulle det vara bra om utomhus var på tid och inomhus stil?
 
Men jag tycker att alla ska chilla lite med klagomålen då det kommer till att Kajsa Björe vann när hennes moster var en av stildommarna. Kajsa rider ju helt klart bäst av alla B-ponnyryttare så det var ju bara rätt att hon vann. 
 
Jag och Potter på SM när vi kom 3a i stilhoppningen.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: