utvärdering - hoppträning

axelinaackie.blogg.se / 17 December, 2013 - 22:20 / Allmänt

Men innan jag börjar berätta om träningen vill jag säga att jag hoppade Polo lite, pytte lite. En linje på 4 trånga där han skulle träna på att backa av och hoppa upp ordentligt - Han kändes super fräsch och var jätte duktig!
 
Bosse var lite spänd på träningen, han blir alltid det när det är människor inne i ridhuset plus att det byggdes hinder men han höll sig hyfsat på mattan! Vi red en lydnads-övning med olika distanser och det var lite svårt att få in rätt antal galoppsprång ibland när han blev lite ur gängorna, men över lag är jag nöjd, han var duktig trots att han blir lite vild ibland. 
Jag tycker att Malin var en bra tränare för att hon hjälpte först till med mark-träning ganska länge innan vi lade till små hinder. Tycker inte om att träna för folk som ställer upp en bana och säger "varsågod att hoppa" och inte säger så mycket mer.
Sen var hon bra för att hon tog hänsyn till att Bosse är lite som han är. Så jag är helt klart nöjd med dagens träning! :)
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: