Dagens ridpass

axelinaackie.blogg.se / 28 Januari, 2013 - 21:53 / Allmänt

Jag slutar skolan väldigt sent på måndagar, och för att det inte skulle bli så sent så red jag bara 2 idag (Polo och Cleo) så longerade pappa Ralle. 
 
Cleo: Jag hoppade på henne idag och hon kändes inte alls som vanligt, hon hoppade med sänkt rygg och rev 2 gånger (och Cleo river ALDRIG i vanliga fall.) Hennes språng kändes annorlunda mot hur dem brukar kännas, inte ett så bra pass summa summarum. 
Jag hade Antonias sadel på henne idag när jag hoppade, och den sadeln är special-gjord för Gul som var väldigt smal över ryggen. Men Cleo är tvärt om. Hon är väldigt rund över ryggen så troligen var det att hon inte gillade sadeln. Jag ska hoppa henne igen på fredag med min vanliga sadel och se om hon känns bätte. :)
 
Polo: Jag började som vanligt med att värma upp honom utan att kräva någonting. Sedan efter en stund kunde jag rida honom lite mer på tygeln. Och han är otroligt olika i sina varv, han är 100 gånger bättre i höger varv. Så i höger varv fick han en 9-poängare idag men i vänster varv får han bara 6 poäng. Men han var duktig idag lilla (eller jag mena stora) Polo. 
 
Nu blir det PLL och sedan en skön natt-sömn! (kan man säga så?)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: