Fredag !

axelinaackie.blogg.se / 11 Januari, 2013 - 10:04 / Allmänt

ÅÅÅH, älskar fredagar! Jag börjar alltid halv 10 på fredagar och nu sitter vi och kollar på film. :) Sedan har jag bild, sen spanska och sedan slutar jag. :)
Men idag SKA jag rida alla eftersom att det inte är någon ridskola så jag kan rida alla i ridhuset. Jag kanske lägger fram några bommar för att göra det hela lite roligare. :)
Jag vet faktiskt en riktigt bra övning som jag ska göra idag och kan tipsa er om!
Man tar 2 bommar och lägger dem så att det är 7 meter imellan dem. Ha dem gärna lite upphöjda, typ liggande sockerbitar. Sedan kan var veriera sig lite på 1, 2 och 3 galoppsprång. Och det spelar ingen roll vilken kategori du har. Det funkar med samma avstånd på alla. Det är väldigt bra för lydnaden och det är ju väldigt viktigt att man kan reglera hästen frammåt och bakåt. 
Så den övningen ska jag göra på alla idag. Och imorgon ska jag hoppa på alla för första gången på 1 månad! 
 
Nu börjar bilden, tjOO!
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: