hoppningen igår (POlo & POtter)

axelinaackie.blogg.se / 14 Januari, 2013 - 20:46 / Allmänt

Polo: Jag började med att bara hoppa fram på 2 stycken separata hinder. Man hoppade först räcket och sedan runt och tillbaka på oxern. Först och främst så måste jag berätta att han tyckte att dem blåa planken som vi hade ställt fram var jätte läskiga! Men han hoppade dem ändå eftersom att han är så snäll. ;-) Efter en stund höjde vi så att räcket var 110 och oxern var 120 (men lite bredare än vanligt) Och då skulle jag hoppa på en båge från ett sockerbits-hinder till oxern. Men då blev distansen helt fel och det blev typ 4,5 galoppsprång. Men han bara hoppade av jätte långt ifrån och flög som en skata (observera att han flög som en skata, inte som en fågel) TUR att jag har en så fantastisk ponny! :)
 
Harry bocker: ERKÄNN att jag har kommit på ett bra smeknamn till Potter. BOCKER!! för det var just exakt vad han var igår. Jag började med att hoppa 2 sockerbitshider på en volt, men det gick sådär... xd Han studsade mest och gjorde alla möjliga hopp han kunde komma på. Sedan hoppade jag en kombination, och jag har kommit på att han hoppar MYCKET bättre om jag ger honom mera eftergift. Och när jag väl gjorde det så hoppade han riktigt bra. 
Och i slutet byggde vi om så att jag bara hoppade en oxer. Och då höjde vi till 125 cm och Potter bara flög över! :) (eller hindret var egentligen ojämt, 120 på ena sidan och 125 på andra.) haha... 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: