ridpassen - måndag

axelinaackie.blogg.se / 21 Januari, 2013 - 23:17 / Allmänt

Jag skriver lite kort bara idag. 
 
Ralle satte jag bara på grimma och grimskaft, lade på ett fleece täcke och red lite grann barbacka! Jag hoppade ju igår och tänkte att han kunde få det lite lungt idag. Och jag behöver väl inte berätta hur det gick igår? Han var fantastisk som vanligt! (skryt lagom Ackie) 
Eftersom att Ralle är så pass gammal, så försöker jag bara varje dag få honom att tycka att livet är roligt med variation. Försöka rida ut mycket även om det inte går mer än att skritta nu på vintern, rida barbacka, Rida i snön i paddocken, hoppning eller vad som helst. 
Eller altså han är kanske inte gammal, men om man jämför med mina andra hästar så är han gammal! ;-) (14 år) 
 
Kände att jag spårade ur lite där, jag skulle ju berätta om dagens ridpass! Det gick mycket bra, jag travade mest och det gjorde han tryggt och snällt! :)
 
Cleo: I förrgår när jag red gick det katastrof, igår gick det dåligt och idag gick det sådär. Det går framåt, right? ;-) Eller det ända problemet idag var att hon var väldigt stark. Annars gick det hyfsat. Och i slutet när jag travade av (ca 5 minuder av det 45 min långa ridpasset) var hon fantastico!
 
Potter var super fin idag som vanligt, eller lite bättre än vanligt tror jag nog! muy bien!
Harry Potter es mejor! (denna parantesen är för er som läser tyska eller franska. Det jag skrev där innan betyder Harry Potter är bäst) ;.)
 
Mange: Polo var nååågot spänd idag, men han var väldigt fin i skritten och stund-vis i traven också. Inget fantastico pass och jag red inte så länge. Men imorgon ska pappa hjälpa mig och då får vi hoppas att det går bättre! :)
 
Det blev inte så lätte kort som jag ville... ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: