Ridpasset på Ralle igår :)

axelinaackie.blogg.se / 23 Januari, 2013 - 12:04 / Allmänt

Jag satte på broddar runt om och red ut på riktigt! Och på riktigt menar jag att jag inte bara skrittade och att jag red en lite längre tur. Jag var borta i ca 45 minuter och när jag kom tillbaka så galopperade jag lite i ridhuset eftersom att jag inte galopperade någonting i skogen. 
Och Ralle var jätte snäll! Han bockade bara 4 gånger varav 1 var en "riktig" bock och resten var bara små. ;-)
Men han är lite konstig Ralle, för att när man rider bort från stallet så är han snäll som ett lamm, men sedan när man vänder förvandlas han till en kanonkula! Trots att jag är först. Någon gång ska jag samla mod till mig och låta honom galoppera. Men det är bara det att jag är rädd för att han ska göra världens bock i galopp och att jag ska flyga som en vante och han springer hem. haha, the typical Ralle & Ackie... Eller så blir han bara lugnare av att han får springa på lite. 
 
Och till alla på stallet som ser det här, Vägen efter bommen är jätte bra! Man kan trava/galoppera hela vägen (om man har broddar) För att hela vägen har ett lagom lager med snö så det blir inte för hårt! :)
 
Lite kort om dem andra 3, det gick bra med alla. Inget wow pass, men bra gick det. :)
wiihaaa! (Antonia och Cleo som hoppar sin första vattengrav och hon hoppar så snett att hon hoppar lixom ut från den) ;-)
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: