2 klara!

axelinaackie.blogg.se / 20 Juni, 2013 - 14:53 / Allmänt

Jag red Polo och Cleo i paddocken för ovanlighetens skull. Jag brukar oftast rida i ridhuset eller rida ut.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om Polos pass, det gick inte dåligt, jag tror bara att det var ett sådant ridpass som tar oss framåt. Tog av gramanen efter halva passet och han funkade bättre utan. Det är otroligt svårt att använda sig utav en graman på ett korrekt sätt har jag fått lära mig idag utav min kunskapsPappa. Det blir ofta så att hästen går och drar i gramantygeln, utan att man märker det så mycket. Han var iallafall fin när jag hade tagit bort gramanen. Jag ser det bara positivt att han går bättre utan, för att om man har ridit sin ponny på graman och det går åt helvette när man tar av den så har man misslyckats, eller inte kan behärska hjälptygeln.

Cleo var ganska fin faktiskt. Hon brukar vara as spänd i paddocken, men hon var bara lite spänd idag. Avslutade med lite markarbete, upphöjda bommar som låg på lite linjer och jag övade på att hon skulle vara lugn och få in rätt antal galoppsprång, det gick fint trots att hon var lite stark.
Ralle är siste man. Ska rida ut på honom.

Ralle använder sig också utav maroccanoli produkterna, hahaha!



Postat av: Anonym

När kommer frågestunden?

2013-06-20 @ 15:26:18


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: