Det gäller att vara i form. (random rubrik)

axelinaackie.blogg.se / 20 Juni, 2013 - 17:00 / Allmänt

Running away does'nt help you with your problems, unless you're fat. Then yeah, Run.
Det är många som säger att sin häst har en dålig kondition för att felen ofta kommer i slutet av banan då energin håller på att ta slut, men har tanken någonsin slagit er att det kan vara NI som har dålig kondition och inte orkar? Faktum är, att har man dålig kondition betyder det att lungkapaciteten inte är så hög, då får cellerna i kroppen inte tillräckligt med syre och oorkar inte arbeta lika fort. Då kan cellerna inte transprotera lika mycket syre till hjärnan som då i sin tur inte orkar tänka lika bra. Och orkar man inte tänka kan man inte komma rätt på hinderna och orkar inte fighta ända in i mål. Hängde ni med där? Det gjorde inte jag, men jag har faktiskt C i biologi så klaga inte. ;-)
Det jag försöker säga är, att både du och hästen måste vara i form till en tävling. 
 
Så ut och spring, tänk att varje steg du tar, är ett steg närmare en seger, då du står där med den blågula rosetten i pannbandet. Ät nyttigt och lev ett sundare liv!
 
/ Axelina, hon som aldirg är ute och springer och oftast river sista hindret, äter godis helst varje dag och föredrar donken. YOLO på den va? 
 
ahahahha, asså gud, här skulle jag försöka peppa er till att bli värsta hälsosamma männiksan... ojojoj. 
 
 
Här är jag när jag var ute med båten förra söndagen, det var så mysigt!
 
Skrev detta inlägget igårkväll klockan halv 12, jag var trött, okej? ;-)
 


Postat av: Sarah

Hahaha älskar att läsa din blogg, din humör! Du är bäst Axelina! :D

2013-06-20 @ 21:40:16
URL: http://sarahfolkesson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: