Fina Polo!

axelinaackie.blogg.se / 25 Juni, 2013 - 15:40 / Allmänt

Jag vet inte vad som har hänt, men helt plötsligt har han börjat bli åzum när jag rider på marken! Jag har ridit med graman under en tid och nu har jag tagit bort den. Jag tror att han har lärt sig av gramanen typ, och nu när jag har tagit bort den så funkar allt som jag har tränat på. Självklart är han inte helt perfekt, det han blivit bättre på är:
- inte vara stressad
-inte lika rädd längre, nu blir han tex inte rädd för sina tyglar. ;)
- Jag kan rida honom på tygeln perfekt i alla gångarter.
- Han kan samla sig väldigt bra i galoppen
- inte lika stark på vänstertygeln
- Han har en as biffig hals, men det har han haft hela tiden. ;)

Det vi måste öva på mer är:
- Övergångar, han drar gärna fram huvudet och ligger på lite.
- Han är fortfarande lite stark i vänstertygeln, men har blivit mycket bättre!








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: