Inget blir som man tänkt sig!

axelinaackie.blogg.se / 26 Juni, 2013 - 12:20 / Allmänt

Cymro var jätte fin när jag red efter det att jag hade hämtat sporrarna. Övade mycket på tempoväxlingar i galoppen, att jag skulle kunna galoppera i en hög galopp och att han sedan skulle vara lätt att ta tillbaka igen. Det var han riktigt duktig på! När jag var klar med Cymro satte regnet fart på riktigt och eftersom att det var lektioner i ridhuset var jag tvungen att trimma Cleo i ösregn. Det blev ingen uteritt då ingen ville rida ut med mig i regnet... :( Red i paddocken som sagt och vet ni vad? Cleo var jätte fin!! Det händer i princip inte att Cleo är fin i paddocken, men idag var hon det! Red inte så länge eftersom att det regnade så mycket.
Polo hade en väldigt dålig dag idag, han var spänd och lyssnade inte alls på mig. Så istället för att försöka få igenom något i ösregnet som jag ändå inte skulle fått igenom så plockade jag av honom utrustningen och ställde honom på bandet i 40 minuter. Hann bara rida i 10 minuter, men har han en dålig dag är det ingen idé att fortsätta, då blir det bara värre. Så jag gjorde ett bra beslut! ;-)
Den här lilla ekorren såg jag när jag var påväg till Cymro, erkänn cool!



Postat av: Johanna

Nej regnet sätter stopp för mer än vad man tror ;)
Jättesöt ekorre!

2013-06-26 @ 20:18:50
URL: http://finanora.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: