~ Man väljer sina ord ~

axelinaackie.blogg.se / 22 Juni, 2013 - 11:00 / Allmänt

Det jag menar med rubriken är, att man kan verkligen få saker och ting att låta bra. Jag gillar inte när folk använder sig av alternativ 2. Kolla bara på exemplen nedan:
-Jag ramlade av på tävlingen idag för att min ponny stannade. 
-Det slutade med att jag stod på fötter inne på banan.
 
-Min ponny rev ett hinder
-En liten bom föll för att det blev ett missförstånd.
 
-Det gick åt helvette när jag red, men det gick okej i slutet
-Lite pigg och stark i början, men det gick bra i slutet. 
 
Sedan ett annat lite kul exempel som jag stör mig på är: 
 - Jobbade min häst i backen idag och byggde muskler, jag verkligen kände hur hen jobbade med bakbenen och byggde muskler! 
 
Eh, okej? Fine om man klättrar med sin häst, det är ju bara bra för den, men hur kan man KÄNNA att hästen bygger muskler för att den går upp för en backe? 
Is there anybody who can give me an answer on that? 
(C i engelska jao) skrytarN no 1! 
Fast jag frågade dock pappa hur jag skulle skriva, hahahaha! 
 
Att bortförklara sig och få det att låta bra, gör ingen annan än dig själv gla'. 
JAG KOM PÅ RIMMET HELT SJÄLV!
 
 


Postat av: Johanna

Håller med! Folk som brakar igenom hindrerna skriver "ett skitpet, heelt mitt fel" xD så irriterande!

2013-06-25 @ 18:07:25
URL: http://finanora.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: