Nu känner jag mig riktigt djup...

axelinaackie.blogg.se / 15 Juni, 2013 - 22:18 / Allmänt

Är riktigt deppig över dagens resultat med Ralle.
Jag ska berätta verkligen hur jag känner nu.
Det började med att jag och Ralle åkte till Ljungby år 2012. Hoppade hela meetinget fre-sön. En L.A på fredagen då jag fick ett nedslag. Ralle kunde riva ibland på den tiden, han var en försiktig ponny, men nåt nedslag kom då och då. På lördagen hoppade vi MsvB och blev placerade. Hoppade därefter en MsvB på söndagen. Jag kände mig trygg på Ralle, han var min lilla tävlingsmaskin som alltid ställde upp. På första hindret i den klassen kom vi LITE,LITE långt på en OxEr. men inget speciellt. Ingen vet riktigt vad som hände, men våran teori är att senan tog stryk i uppsprånget så att han inte ville landa, han sprattlade till i luften och vi gick omkull. Jag klarade mig bra, men det gjorde inte Ralle. Han hade så ont i vänster ben, haltade ut från banan. Jag skulle försöka ta på kylgele innan vi skulle åka hem, men det gick inte ens att ta på benet. Det visade sig att han hade fått en skada på senan och han var borta i ett halvår. När han väl var igång igen var det som att något hade hänt med honom, han rev ALDRIG. Never. Vi tävlade ett gäng tävlingar hösten 2012 och vi vann/placerade i nästan varenda start.
På tävlingen i Danmark i slutet av 2012 vann vi första dagen, 5a andra och sedan sista dagen kom vi mot en oXeR, gick av alldeles för långt och gick omkull. Självklart blev jag rädd och osäker, 2 omkullridningar på samma häst lixom.
Efter det har Ralle blivit väldigt försiktig, det blir en osäker känsla på oxrar och han känns inte längre som min trygga tävlingsmaskin. Jag vill verkligen att han ska bli som vanligt igen, som han var innan allt detta hände. Jag tror att jag är rädd, rädd för att vi ska gå omkull igen, eller att han ska gå av för långt så att vi kraschar. Om jag ska försöka tänka mig att Ralle hoppar över en oxer, bara tänka mig det i huvudet, så är den enda bilden som kommer upp i huvudet videon från när vi gick omkull i ljungby. jag KAN verkligen inte ens TÄNKA att Ralle hoppar över en oxer, för att i varje tanke kraschar vi. Det är en obehaglig känsla. Men jag vill verkligen att det ska funka igen.. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men det känns bara så tråkigt alltihop.


~ Hårt arbete kan aldrig skada, om man låter någon annan utföra det. ~

Lite kul citat för att lätta upp stämningen lite!



Postat av: Anonym

kanske gå ner lite i klasserna. LB LA? Det är ju ändå hästens självförtroende vi snackar om och om han får trappa ner lite direkt istället för att fortsätta nöta på det höga så kommer ni snart vara på topp igen. :)

2013-06-15 @ 23:04:18
Postat av: Vanessa

Hey. Vet du alla har vi brister i våra liv och detta är din. Jag gilla att du skriver så öppet i din blogg det gör det lättare för iss/mig att förstå. Svackor har vi alla. Det gäller bara att träna och tänka nu fasen klarar vi det här, kämpa hårt visa banan vem det är som bestämmer. Få hindren att se ut som kavalletti och vips så är den tanke på andra saker och där står ni med den gulblå rosetten i tränset. KÄMPA jag ser frammemot att se din utveckling. I mina ögon är du redan en vinnare

2013-06-15 @ 23:29:20
URL: http://nattstad.se/vanessaandersson


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: