När är man för rädd om sin häst?

axelinaackie.blogg.se / 14 Maj, 2013 - 08:25 /

Boots,
Flugtäcken,
lindor,
stallbandage,
duntäcken,
senskydd,
flugspray,
flughuva,
back on track.

Tänk vad mycket vi klär på våra hästar. Djuren som i grund och botten springer fritt i skogen och på stora fält.

Jag tycker såhär.
Man ska absolut inte vara FÖR rädd om sin häst. Men inte använda den som en leksak heller. Klart att man ska vara försiktig om sin ponny, sin bästa vän som är köpt för pengar, det är inte det jag menar. Men i vissa fall går det lite långt. När man inte vågar galoppera i skogen för att det är lite stenigt, eller att hästen alltid står med stallbandage i boxen, eller att man inte vågar släppa hästen i en stor hage. DET är överdrivet. Mina hästar går i små hagar BARA för att jag inte har möjligheten att låta dem gå i någon större. Men på somrarna går dem alltid i stora gräshagar (om dom vill dvs. Cleo hoppar alltid över staketet)
Och så tycker jag att om ponnyn inte behöver ha boots till exempel, varför i hela friden sätta på det då?

Sedan kan jag inte sitta här och säga att jag är orädd om mina hästar. Jag skulle aldrig släppa dom i en stor stenig och geggig hage med massa andra hästar, jag har alltid magplatta och skydd när jag hoppar och jag använder allt för att skydda mina ponnysar från sommarens plågor. Men jag stör mig på sånna som är hyper försiktiga med sin häst, punkt.



Postat av: Tilda

Håller helt med!
Stör mig oxåfaktiskt på en del grejer.

"Åå, nää min ponny kan inte gå i den hagen med DEN hästen, för det går inte"
Det är då jag bara kan känna att... SUCK, har du ens provat att släppa ihop dem två, det är ju en sak att säga och tro något. Men att prova det också, prova att släppa dem ihop och se vad som händer ;)
Sjukt irriterande ;D

2013-05-14 @ 15:41:30
URL: http://tildazblogg.blogg.se
Postat av: Tilda

Svar: Angående om att dricka mycket innan träning
Såhär säger mina friidrottstränare i alla fall.

Drick 2 timmar före träning. Drick ca 5 dl vatten för att cellerna skall hinna ta upp vätskan.

10-20 minuter före träning: Drick 2-3 dl vatten eller sportdryck om du skall arbeta med hög intensitet under längre än 60 minuter. Denna mängd vätska kommer inte att leda till urinbildning eftersom njurarnas aktivitet stängs av under fysisk aktivitet.

HAHA, nä men det är bra att dricka vatten innanman ska träna, speciellt om man ska springa 5 km, och få en bra tid ;)
Vet egentligen inte riktigt varför, man bara ska dricka myxket vattenboch börja ladda liksom ;)

2013-05-14 @ 16:27:41
URL: http://tildazblogg.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: