Nu är helgen slut.

axelinaackie.blogg.se / 24 November, 2013 - 22:31 / Allmänt

Nu har jag äntligen landat i min sköna säng, nyduschad och luktar som en viol (eftersom att jag använde en violtvål, haha) 
Jag har tvättat ansiktet med 3 olika grejer som ska vara bra om man vill få bort finnar, riktigt starka grejer ska ni veta, för att det svider som in i helvette, det är något sprit typ. 
 
Helgen har varit väldigt rolig, här kommer lite mer utförliga reslutat än vad jag skrivit innan. 
 
Torsdagens 110 cm som var kval 1 i childrens competition med Elenya gick finfint, kom 1 utanför placering, men jag red en stabil och avvägd runda, dubbelnolla var jag men ville bara känna på hur hon "var" eftersom att det var våran första riktiga tävling.  
 
Sen på fredagen fick jag inget flyt alls, Elenya var jätte snäll och hoppade jätte bra men jag själv klantade till det på 2 ställen så vi fick 2 nedslag. 
 
Efter att ha varit rosenrasande på mig själv i ca 24 timmar var det dags för finalen som gick i 120cm. Jag shapade upp mig från gårdagen och Elenya hoppade lika fint som alla andra dagar och vi var felfria rakt igenom (bedömning A.1a) 
Red en ganska så snabb omhoppning som räckte till en 2a plats! Med tanke på att det var min och Elenyas första tävling är jag mer än nöjd! :)
 
Sen idag då hoppade jag Bosse och Polo varsinn 110cm. Polos första start på över 9 veckor så jag red runt en schysst runda, red lagoma vägar och lagomt fort, han kändes toppen och vi var nolla, kom 3 utanför placering tror jag. 
Bosse red jag snabbt på vilket är min och hans specialitet nu för tiden, allt stämde och vi galopperade i mål som segrare! Har film från denna rundan, ska se om jag kan lägga upp den. :)
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: