dagen, mm

axelinaackie.blogg.se / 27 Oktober, 2013 - 21:35 / Allmänt

Idag äntligen klipptes Bosse. Eftersom att han är så dum att klippa så fick han lugnande och till och med då brukar han få rabies, men idag var han förvånandsvärt snäll!
(Allt jag precis skrev, skrev jag utan att kolla på tangenterna) *stolt*
Klippte kroppen, benen och kinderna. Men framme på huvudet var näst intill omöjligt så det fick vara. 
Han blev jätte fin och fick sedan på sig ett undertäcke med hals och ett termo-täcke. Nu ska jag aldrig låta honom frysa minsta lilla så att pläsen växer ut! Sen tvättade jag hans svans idag också, så det blev en totally-makeover. 
 
Jag var enormt duktig idag och plockade isär både Polo och Bosses stäns och skrubbade först rent dom med sadel-tvål och vatten och sedan fettade jag in dom så att de blev mjuka. Så nu hänger tränsen på sina krokar och skiner!
 
Polo blev riden, skrittade ut i 20 minuter och travade därefter lite i ridhuset. Han var fin men drar lite i tyglarna i varje avsaktning så det är något jag måste öva på!
Bosse red Antonia idag, han gick väldigt fint med henne, sen när jag satt upp förstördes allt på 20 sekunder. Hahah, skoja. Han var väldigt fin med mig också, jätte bra i galoppen men lite krångligare i traven, hans lättaste gångart är faktiskt galopp.
 
Red ut på Elenya också, allt flöt på där!
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: