Failat resultat typ

axelinaackie.blogg.se / 20 Oktober, 2013 - 21:41 / Allmänt

Bosse blir helt till sig när han kommer in på banan, därför är det lite svårt att rida honom eftersom att jag bara har fått rida "tävlingsbosse" 5 gånger. Han blir verkligen en helt annan häst inne på banan så man kan inte precis träna på problemen eftersom att han är ko-lugn hemma. 
Men det är bara att jag tränar och lär känna honom mer, jag vet ju inte hur jag ska rida honom än. 

Till resultatet. 
Han galopperade i nån hoppande/struttande galopp mot 1an och kollade på allt annat än hindret så han rev det. 
Sen skyggade han för väggarna eftersom att funktionärerna stod där med SKRIK-gula reflexvästar. Jag fick inte till ett så bra flyt utan det blev lite av och på hela tiden, det är en grej jag verkligen måste träna på. Att inte ta tillbaka i onödan utan få till en jämn och fin rytm. 
Sen rev han ett hinder helt i onödan av bara farten, så det var hans fel.
Kom mitt i mellan i i kombinationen, red varken fram eller tillbaka så han hoppade av på det stora avståndet och rev det. 
SCORE! 
Haha, det där lät ganska katastrofalt, men SÅ illa var det inte. Men det var ju heller inte bra, hahaha. 
Nu ska jag träna mycket inför Borås. Inne på banan ska jag inte tänka att "nu ska jag vara felfri" utan jag ska tänka på att få in ett bra flyt, trots att han är as pigg, hoppar fram och inte kan gå nära väggarna. ^^^ 

Bosse var så söt när han kom ut från banan! Helt slut var han, ni ser ju på bilden!

Ralle och Olivia tävlade deras första tävling tillsammans idag och van både L.B och L.A, SÅ GRYMT!!!! 



Postat av: Ebba

Det stod på equipe att du hade 0 fel i fas ett

2013-10-21 @ 14:36:34


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: