Gårdagens ridpass

axelinaackie.blogg.se / 02 Oktober, 2013 - 11:00 / Allmänt

Jag red Cleo i paddocken, bara i en halvtimme och inte sådär jätte allvarligt. Det rullade på fint, hon var kanske inte perfekt då hon var ganska stark, men hon kunde trava normalt öven en bom, helt otroligt att ett nosludd kan göra så stor skillnad!
Hon galopperade bättre till höger än till vänster igår också, och DET är ovanligt ska ni veta!
 
Bosse red jag ut runt sjön med Felle, första "riktiga" uteritten när han är "min". (han är egentligen inte min eftersom att jag bara får hyra honom av Antonia)  ;-)
Han var väldigt duktig och det blev en lyckad tur, vi klarade alla nivåer på uteritten. 
- Ta sig förbi ett snöre
- Hoppa över stenmuren
- Gå ner lite i sjön
- Galoppera en bit
- Gå förbi bommen
- Hoppa terränghndret
 
Dock gjorde han 3 as konstiga hopp och slängde upp huvudet så jag fick det i ansiktet eller på axeln. Nåt måste man ju hitta på om man inte kan bocka tycker Bosse! xd
Veckans lycka var att dom har fixat vägen hela vägen från sjön så man kan i princip galoppera/trava hela vägen! Det var en lång backe som var jätte stenig förut men nu är det helt slätt! #Glad #happy #smile #laugh #nice #great    Haha, kul där!
Bild från igår, Bosse kan inte hjälpa att han har onormalt runda öron och ser ut som en nallebjörn så han skulle uppskatta om han slapp alla hat-kommentarer. Han är ganska känslig förstår ni. 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: