Puuhh !

axelinaackie.blogg.se / 17 Oktober, 2013 - 13:00 / Allmänt

Nu är svenska provet gjort och det känns himlans skönt ska ni veta! Det gick faktiskt bra på detta provet också! Imorgon har jag muntligt spanska prov, nästa vecka har jag mattet prov och ett engelska prov. Men det känns ganska lungt och man gämför med hur det brukar vara.
 
Idag pratade vi i klassen om hur vi tycker att det är med läxor och sånt och alla sa att vi hade allderles för mycket läxor och en del berättade att dom inte kunde sova, att dom har börjat gå i sömnen, börjat gnissla tänder i sömnen, vaknat flera gånger på natten, allt pga stress. 
Väldigt skrattretande, haha! 
Där var jag kanske lite elak men SÅ illa är det faktiskt inte med läxorna. Men nu efter att alla har klagat kommer vi förhoppningsvis få mindre läxor.
 
En av mina lärare sa faktiskt en klok sak. Det var att nu när man går i 8an och det är mer jobb står man inför ett val. 
Det är att antingen kan man satsa på skolan, dra ner på sin "fritidsaktivitet" och försöka allt vad man kan i skolan. Eller så kan man prioritera sin fritid och inte lägga fullt så mycket tid på skolan. Jag tycker att det var riktigt klokt sagt eftersom att en vanlig lärare skulle sagt:
- Ni måste prioritera skolan högst och lägga all tid på den!
Men så är det ju inte. Det är ett individuellt val man gör, vad man vill lägga sin kraft och energi på. 
 
 
Detta blev långt, fingrarna bara rusade runt på tangenterna och det händer inte så ofta. Synd att jag inte känner såhär när jag ska skriva en uppsats!
Jag och Polo från våran sämsta (och faktiskt enda dåliga) tävling. Ramlade av i 2/3 klasser, det kallar jag begåvat! Men han mådde inte bra då vilket är polos ursäkt. ^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: