älskar stallet

axelinaackie.blogg.se / 12 Augusti, 2014 - 20:51 / Allmänt

Polo trimmades med graman i ridhuset idag. Första gången jag hade graman på över ett år tror jag. Jag fokuserade på formen mesta dels då han gärna går och spänner halsen men viker in huvudet. Så en rund och fin form försökte jag åstadkomma.
Han var lite CP i mitten i vänster varv, men efter ett tag förstod han att han faktiskt inte skulle gå och dra i innertygeln så i slutet blev han jätte fin! Kunde trava utan gramanen på vanligt bett i en väldigt stadig och rund form, alltid roligt när Polisen känner för att sammarbeta! ;)
Borstade jätte länge innan passet och när jag hade ridit klart tvättade jag rent hans bakben. När man har ridit på fibersand som vi har i ridhuset blir skimmlar ofta väldigt gula om benen vilket ser så skabbigt ut. Men nu lyser hans ben! 
 
Elenya skrittades i 30 minuter. Fyra dagar har hon skrittats nu så snart kan jag lägga in lite trav. Hon har ungefär lika bra kondition som mig nu när hon inte gjort många knop på ca 8 veckor. (Alltså tillräckligt mycket kondis för att gå till kylen och tillbaka ungefär) Men hon var snäll och glad lilla orangutangen!
 
Bosse ryktades och borstades och fick äpplen och fick skrubbade + oljade hovar, kammad svans och kammad man i en timme. Tog hand om honom och putsade på honom riktigt ordentligt. Guldklimpen 
 
 
 
 


Postat av: Anonym

tycker du uggs är snyggt? brukar du använda det till vardags? :)

Svar: Äkta uggs är fint! Har inga egna men Antonia har ett par som jag lånar ibland till vardags. :)
None None

2014-08-12 @ 21:41:41
Postat av: Mathilda

Kan inte du göra en video när du visar alla dina borstar och berättar lite om dem? Hade varit roligt! :)

2014-08-13 @ 17:34:35


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: