en helt ledig fredag

axelinaackie.blogg.se / 22 Augusti, 2014 - 12:56 / Allmänt

Efter hajket igår blev jag väldigt trött vilket är förståeligt då jag sov ca 6 timmar den natten. Sov därför ikapp inatt och vaknade inte förrän halv 12, 12 timmars sömn! Behövligt
 
Men nu är jag både vaken och pigg, kan det bli bättre? ;) 
Igår red jag Polo och Bosse. Båda 2 i ridhuset preics som alla andra dagar känns det som... Det regnar ju i princip hela tiden så man kan ju inte rida på så många andra ställen. 
Det blev vädligt mycket lydnad för båda parterna, Polo skrittade jag i 20 minuter innan han kunde spänna av och vara som jag ville ha honom. Efter den långa framskrittningen kändes han väldigt bra får jag säga, var lite tittig i galoppen ett litet tag men det släppte och i traven får han en stor guldstjärna!
Mamma red Bosse i början innan jag satt upp sen. Jag tränade på övergångar och att han skulle lyssna tillbaka. Gjorde säkert över 50 övergångar och i slutet lyssnade han bättre och bättre. Skall rida honom på nathe bettet nu ett tag då preblemet inne på banan har varit att jag inte riktigt får konakt med honom.
 
Idag ska vi träna på lite samma sak med Bosse, Polo måste jag rida ut på då jag inte ens kommer ihåg när jag gjorde det sist och Elenya ska skrittas. Utöver det ska jag putsa och plocka undan lite grejer så att det är snyggt och prydligt!
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: