svar del 4.

axelinaackie.blogg.se / 01 Augusti, 2014 - 10:47 / Allmänt

Hur går det för Potter? Går det bra för han? Älskar din blogg och du är grymt duktig!!!
Det går jätte bra för Potter! Har haft lite kontakt med Minna på instagram, har sett massa filmer och bilder och så och det ser jätte fint ut! Hon skriver också att det går jätte bra så det är väldigt kul!
Så kul att du gillar den och tack så mycket! :D
 
Vilken är den bästa ridsport affären enligt dig? 
Jag handlar oftast på SvenskRidsport som ligger inne i Kungsbacka. Där har dom allt man behöver och för det mesta bara märkesgrejer. Men om jag vill ha något billigare som det inte spelar så stor roll hur det ser ut som till exempel en flughuva eller hag-grimma går jag till börjes. Men nästan allt jag köper kommer från Svenskridsoprt, absolut bästa ridsport affären enligt mig! :)

Köper du ofta dyra märken till hästen eller försöker du ta de billigaste? Kram <3 :)
Jag köper nog för det mesta märken. Eller till hästen kan man egentligen inte ha så mycket märken förutom på typ schabrak och täcken. 
Täcken brukar vi ha från horsewear och schabrak från RG, anna scarpati eller christinaSport. Men hemma har jag ganska fula, random schabrak. 
 
 

Kände att ja kunde dra till med några frågor här ;) Bland alla seriösa frågor alltså! 

1. Vad brukar du dricka när det är så varmt ute? 
2. Vad har du för åsikt om myggbett? Alltså hur upplever du dem. 
4. (Hoppar över 3:an den va så tråkig) En varm sommardag på 29 grader, vad gör du helst då?    

1. Jag dricker antingen en burk läsk, vad som helst förutom cola för jag hatar cola. Eller så dricker jag vatten. Jag har faktiskt börjat dricka mycket mer vatten nu än vad jag gjorde förr, bonuspoäng till mig !  

2. Myggbett upplever jag som väldigt onödiga och onskefulla bett som man lika gärna hade kunnat vara utan. Men att klia på dom när dom väl kliar är en väldigt skön känsla, lite som att släcka en eld skulle man kunna jämföra det med. Så jag har lite blandade åsikter om just myggbetten.    

4. Då jag inte gillar att sola sitter jag helst inne och kollar på en film en sådan varm dag. Sen frammåt kvällen vid 7 kan min dag börja och jag tar tag i lite vettigare saker. Men jag uppskattar inte den extrema värmen som varit i Sverige de senaste veckorna. Visst är det skönt med sol, men inte så varmt att man inte orkar göra någonting! 

 
Är det svårt att få rida em / NM , tar det lång tid innan man blir uttagen om man har hoppar på högsta höjden för d och c ponny? Och om det såklart går bra;) 
Lite rörig fråga kanske Menmen 
Ps sjukt bra blogg!:D
Att rida ett EM är det absolut svåraste som går att göra. För att bli uttagen krävs det att du och din ponny har presterat bra på utlandstävlingar under våren och varit bland de absolut bästa för det mesta. Man måste vara en av de 5 bästa i landet och veta att man klarar av 5 internationella 130cm hoppningar varav finalen 135cm på själva EM'et. Så ja, att få rida ett EM är svårt.
För att få rida ett Nordiskt Mästerskap krävs det inte lika mycket som för att få rida ett europeiskt. Men såklart måste man ha presterat bra och ha bra resultat i MsvA för att komma med.
 
 
 


Postat av: Anonym

skulle du vilja ha nån tatuering? :)

Svar: N E J !
None None

2014-08-01 @ 13:42:27
Postat av: Klara

Satsar du på att hoppa em nästa år?

Svar: Jag satsar på att få rutin på internationella tävlingar, göra så bra rundor som möjligt och rida så bra jag kan. Sedan får jag se hur långt det räcker. Om man blir uttagen till ett EM eller inte beror väldigt mycket på hur det går för alla andra och vilka resultat de andra gör.
Men såklart det är ett mål jag har. :)
None None

2014-08-01 @ 14:50:59
Postat av: Anonym

har du mycket killar efter dig?

2014-08-01 @ 15:01:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: