Hur får man en bra blogg?

axelinaackie.blogg.se / 18 Februari, 2014 - 11:39 / Allmänt

Här kommer lite tips från mig hur man får en bra blogg. Inom detta ämnet finns det ju inga regler precis så detta är bara några punkter jag tycker är bra att en välskriven blogg inkluderar!

1. Du måste tycka att det är kul att blogga. Annars kan du lika väl lägga ner din blogg. Det märks så stor skillnad på bloggar där de som bloggar tycker att det är kul att sätta dig och skriva. 

2. Ha bra uppdatering. Jag tycker att 1 långt inlägg och 3 lite kortare är lagomt per dag. 
Klart att detta kan vara svårt att ha så bra uppdatering men man kan ju alltid försöka! 

3. Ha inte långa bloggpauser. Då tappar du bara läsare. 

4. Välj hellre att avstå från att blogga om du inte har något att skriva om. Personligen gillar jag mer bloggar där inläggen har bra kvalitet istället för att det är korta slafsiga inlägg utan inspiration.

5. Fina bilder såklart, bilderna avgör mer än man tror!




Postat av: Johanna

Håller med i alla punkter, bra inlägg!

Svar: Tack! :)
None None

2014-02-18 @ 18:27:16
URL: http://finanora.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: