Irlandsfakta

axelinaackie.blogg.se / 14 Februari, 2014 - 19:40 / Allmänt

- på Irland kallades Bosse för Mondo, inte mongo utan Mondo. Gulligt eller hur! Och den irländska snubben som vi köpte honom av hade även kommit på namnet Shu B dee helt själv. Han fick idén när han körde förbi en skoaffär som hette shu by (nånting).

- Bosse var bara grade C på Irland, vilket inte är så bra så hans utveckling har gått rakt uppåt! 

- polo var också grade C för den delen och reds mesta dels av en kille 

- Polo var felfri i sin första 120cm på Irland. Skulle så gärna vilja veta vad han kallades när han bodde där! 

Bosse på Irland!






Postat av: Emma

Hej! Är du med på ranchens ridläger? För det är vell på din pappas gård eller? Hade vart roligt att träffa sig om jag ska dit :S

Svar: Jag brukar inte vara med på själva ridlägerveckorna men eftersom att jag bor på gården kommer du säkert att träffa mig! :-)
None None

2014-02-14 @ 21:25:12
Postat av: Tilda - TLryttarna

Har aldrig förstått mig på de där med grade på Irland.
Shelly var grade D. Är det så att det går nerifrån och upp. Alltså att grade A är bäst?

Förstår inte riktigt vilka klasser det är heller :S. Du kanske inte heller vet, men vad motsvarar grade D? :)

Svar: Det finns ju grade A,B,C,D, och E och A är det bästa. Vilken grade ponnyn har avgör inte vilka klasser den har gått utan hur många poäng den har. Så teoretiskt sätt skulle Shelly kunnat tävla massor av MsvA men inte placerat sig/rivit och därför vara grade D ändå.
Men jag tror inte att poängen är den enda betydelsen. Om det är en ponny som är as snabb och vinner varje L.C och en annan som går stadigt MsvA men inte vinner lika mycket så har ändå den ponnyn som går MsvA en bättre grade.

Haha, luddigt men hoppas att du förstår! :)
None None

2014-02-14 @ 23:22:45
URL: http://TLryttarna.horseworld.se
Postat av: Anonym

Vet du någon bra typ "sida" där man hittar ponnyer till salu? Hur och var hittade ni Bosse? :)

Svar: Jag vet faktiskt ingen sida, vi fick kontakt med en irländsk man som har kontakter över hela Irland. Honom åkte vi runt med samt bodde hos. :) tom moloney heter han
None None

2014-02-15 @ 00:23:20
Postat av: Hanna

Spännande det där med vad hästarna har gjort innan i något annat land och hur dom var där :)

Svar: Ja det tycker jag också ! :-)
None None

2014-02-16 @ 13:10:17
URL: http://hannawesterlind.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: