dessa stillbilder...

axelinaackie.blogg.se / 09 Januari, 2014 - 14:36 / Allmänt

 
Blir så sur när jag ser folk som lagt ut massor av dessa typen av bilder som ni ser ovan. Skriver sedan något i stil med: "Asså stackars häst, människan som sitter på kan ju inte rida...!" Det är dessa typen av folk som tycker att man helst ska rida i grimma, ett bett är ju tasikgt mot hästen. 
 
Det är STILLBILDER vi ser, inte en film. Bilden ovan är på mig och Potter från en jätte lyckad hoppträning, tro det eller ej. Det han gjorde med huvudet gjorde han innan ETT hinder under ett helt ridpass där jag kanske hoppade 15 hinder. 
 
 
2 till hemska stillbilder, jag och Cleo från en jätte bra hoppträning, en utav våra bästa faktsikt! 
 
Det jag försöker säga är att man aldrig,aldrig,aldrig kan bedömma något utifrån en bild, en bild är tagen från en millisekund av verkligheten. 
 
 
 


Postat av: Tilda - TLryttarna

Bra inlägg!! Blir också irriterad på folk som ska kommentera OTROLIGT onödiga kommentarer.. :)
De ska självklart framstå som värsta proffset och tala om hur dåligt man rider sin häst, eller hur taskig man är mot sin häst

Svar: ja! Man blir inte ledsen egentligen, bara så frustrerad eftersom att de inte har någon aning om hur det i själva verket ligger till, en bild är lixom tagen ca 1 sekund av ridpasset i detta fallet. :)
None None

2014-01-09 @ 17:08:41
URL: http://TLryttarna.horseworld.se
Postat av: Tilda - TLryttarna

Exakt, de kan klickas tusen bilder på ett rispass, och kanske en av de tusen blev inte bra.
Alltså den som kommer med en onödig kommentar borde ta reda på mer innan de lyfter tangentbordet och skriver in till en.
De har inte en aning om vad som hände JUST i det ögonblicket, JUST på den bilden.

Sedan såg jag att du skickat in den till ett hurriderdu konto (vilket var jättekul HAHAH) den som skrev den onödiga kommentaren borde fatta att bilden inte var helt seriös, och den borde tagit resa på mer innan den kommenterat.
Jag menar går man in på din instagram, jag menar vem som helst ser väl att du inte är ett dugg taskig mot dina ponnysar och att du rider mycket bättre än de flesta ;)

HAHA, vad djupa vi blev ;)

2014-01-09 @ 22:29:17
URL: http://TLryttarna.horseworld.se
Postat av: Fanny Jaensson

Jätte bra inlägg!

Svar: tack! :)
None None

2014-01-12 @ 20:45:00
URL: http://hovskrape.blogg.se
Postat av: irma frisör och makeupartist!

Hej!
kika gärna in på min blogg om frisör livet. Här kan du läsa om allt ifrån hårvårds tips och produkter till härliga festfrisyrer och nya trender!

Välkommen!

2014-01-12 @ 20:46:44
URL: http://granboms.blogg.se
Postat av: Amanda

Vad löjligt, men typiskt hästfolk tyvärr, de flesta klagar ju på varann till höger och vänster. Själv klickade jag in på denna bloggen för jag såg bilden och tyckte den såg kul ut för jag har själv ett par sådana bilder på mig och min häst när han bråkat med huvudet i galoppen i en sväng och så vidare. Tycker man kan skratta åt bilderna. Precis som människor så är inte hästar heller perfekta och har sina sämre dagar ha ha. :)

Svar: jag håller helt med dig! :)
None None

2014-01-12 @ 20:58:24
URL: http://dekallarmigdecibel.blogg.se
Postat av: Carolina Jansson www.carolinajansson.se

Håller med kommentarerna ovanför! En stillbild är en hundradelssekund och bevisar inget :)

Svar: precis :)
None None

2014-01-12 @ 21:02:51
URL: http://carolinajansson.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: