En lång dag

axelinaackie.blogg.se / 20 Juli, 2014 - 20:36 / Allmänt

Har spenderat i princip hela dagen på Glommen eftersom att jag följde med sörran när hon tävlade. Det gick bra för henne så det var ju kul, men lite för lång väntan i ett lite för varmt klimat dock... Solen har stekt på 30 grader hela dagen och mina ben har blivit jätte bruna! Har ganska lätt för att bli brun men det är bara det att sola är det tråkigaste (och jobbigaste eftersom att det blir så svettigt) som finns så blir det aldrig av att jag gör det.
 
Runt 6 när vi kom hem från tävlingen hade jag ju redan ridit Bosse eftersom att jag gjorde det imorse. Så jag tog med mig Polisen på en skogspromenad. Brukar inte låta dom vila helt efter tävling så antingen går jag ut på en skogstur, rider ut eller joggar lite lätt i paddocken. 
Jag och Polo hade det jätte mysigt, var ute i 25 min på smala små stigar och när vi kom hem fick han beta en stund innan det var dags för kvällsmaten. 
 
Eftersom att jag inte hann fixa så mycket med Bosse efter ridpasset imorse förutom att spola av honom lite snabbt så fick han en lång rykt nu på kvällen. Han fick gå lös uppe på kullen och beta medan jag borstade. Putsade även Bosses träns, Polos användes ju inte idag så det var putsat redan.
Alla grejerna från tävlingen fixade jag iordning igår. Benskydden, magplattan och förbygeln rengör jag alltid när jag kommer hem. Då dom grejerna inte används till vardags är det så skönt att bara behöva packa ihop grejerna när det ät tävlingsdags och dom redan är rena och fina! :)
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: