Nu är han trött...

axelinaackie.blogg.se / 12 Juni, 2014 - 13:40 / Allmänt



Har man energi som en yber-het B-ponny så har man. 
Vissa dagar är Polisen piggare än vanligt och med pigg menar jag inte att han travar lite för snabbt till en början. Jag menar att han helst vill galoppera full fart 40 varv och om jag bromsar står han helst och studsar på stället. Lägger jag på skänkeln gör han ett skutt rakt far över istället för att flytta sig åt sidan. Tror ni fattar vinkeln. 
I de lägena gäller det att inte bli arg på honom utan istället vänta ut honom tills han coolar ner. Efter 25 minuter i paddocken där jag jobbade med tempoväxlingar i traven utan något större resultat gav jag upp och gick in i ridhuset. Vanligtvis brukar han vara lugnare där men inte idag inte! Men det var ändå skönare att stanna i ridhuset eftersom att det blåste så mycket utomhus. 
Efter ett ridpass på en timme varav största delen galopp rakt fram innanför spåret blev han ganska så behaglig faktiskt! Kände att jag hade större kontroll över honom och jag kunde galoppera omkring utan att han sprang iväg från mig. 
Även om han inte var helt perfekt tror jag att han kan bli det imorgon när jag rider, då är han nog lite avrastad redan i början av passet eftersom motionen idag var ganska krävande. 

Nu är han iallafall avspolad och står ute i hagen och äter lunch-hö, som ni ser på bilden där uppe blev han helt genomsvettig! 



Postat av: Anonym

när ni åker på tävling bara över dagen, tar ni lastbilen eller transporten då? :)

Svar: Beror på om det är mamma eller pappa som kör. Vi tar sällan transporten så när det är mamma som kör tar vi stora lastbilen och när pappa kör tar vi lilla lastbilen. :)
None None

2014-06-12 @ 15:21:24
Postat av: Anonym

Vore superkul med lite tips på bra övningar och gärna video för att se hur du jobbar med dina ponnys:)

Svar: Ja absolut, uppskattar verkligen när jag får tips som dessa! :D
None None

2014-06-12 @ 15:23:08
Postat av: Anonym

Går dina hästar på grönbete eller hur står dom på dagarna?

Svar: Nej, känns inte optimalt att låta dom äta gräs hela dagarna när det är tävlingar nästan var och varannan helg så dom går i rätt så stora sandhagar istället! :)
None None

2014-06-12 @ 16:37:16
Postat av: Lollo IF

Hej, du var med i Ridsport tidningen som kom ut idag 12/6! Du och Bosse var med på bild! (du kanske redan visste detta men aa) :D Grattis till segern i alla fall <3

Svar: Ja jag vet! :D tack så mycket ! :)
None None

2014-06-12 @ 16:52:45
Postat av: Anonym

Kan inte du lägga ut en bild på din skol avslutnings outfit??

Svar: absolut. :)
None None

2014-06-12 @ 20:32:40


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: