Resultat

axelinaackie.blogg.se / 29 Juni, 2014 - 17:30 / Allmänt

Hoppade 2 st MsvB idag. Första klassen var en A.0 och jag red inte snabbt eftersom att polo inte är en "rida snabbt häst". Inte så bra runda från min sida då jag backade och lade in extra galoppsprång. Sjukt onödigt men ibland gör vi sämsta rundor och ibland bättre. Slutade på 4fel tack vare min schyssta pownie. 

I andra klassen var bedömningen A.0.a0 med totalfel. Var helt felfri på hinder men i svängen till absolut sista hindret blev han frustrerad när jag höll i innertygeln och skakade upp med huvudet och gick inte att svänga. Var därför tvungen att lägga en volt och göra en ny anridning. Detta hade inget med hindret att göra utan ett rent missförstånd i svängen helt enkelt. Kunde undvika att det blev ett sådant missförstånd genom att vara mjukare i innerhanden och vara mer bestämd med ytter skänkel. Dock har han aldrig reagerat på det viset innan så det var inte så lätt att veta.

Polo har iallafall varit jätte duktig i båda klasserna, jag var bara duktig i den sista klassen. ;)




Postat av: Anonym

Fick du ett stopp eller rivning i första klassen?

2014-06-30 @ 17:50:51
Postat av: Anonym

Fick du ett stopp eller rivning i första klassen?

2014-07-02 @ 12:51:41


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: